bali-met-nandienron.reismee.nl

Rustdag

Wat een prachtig land is dit toch en wat een vriendelijke mensen . Mijn schoonouders hebben het altijd gezegd en vaak vond ik het wat overdreven maar het is echt waar, de vriendelijkheid en de drang om jou te verwennen is enorm. Vandaag weer een rustdag heerlijk zonder wekker opgestaan en op ons gemak ontbeten. Elk dag vers fruit en jus orange en het ontbijt waar je voor gekozen hebt de dag ervoor. Daarna lekker de tas klaar gemaak en op naar het strand, dat is wel even lopen, we kunnen ook gebracht worden hoor door de service van het hotel, maar lopen is goed voor onze conditie. Toen we echter op het pleintje voor het strand uit kwamen was het een drukte van belang we zagen 2 grote soort tafels staan, Ron zei meteen dat het om een begravenis ging, dat is toch een rare gewaarwording hoor in de open lucht bij het strand, maar even laten hoorde we trommels en kwam er een hele processie aan met inderdaad een kist op een groot versierde draagbaar , daar lag de kist op met de foto van de overledene, daarna kwam er nog een aan. De kist werd eraf getild er werd 3 maal om de van bamboe gemaakte baar gelopen en toen werd de kist geopend en de overledene werd in de baar gelegd, eigenlijk heel liguber maar je zag niemand huilen of verdrietig zijn. We zagen ook branders in de buurt van de baar staan en Ron zei dat die meteen verbrand werden, en inderdaad na de ceremonie gingen de branders aan onder de baar en werd alles verbrand. We hebben geen foto's gemaakt of zo dat vond ik niet gepast, je zag wel mensen in bikini bij de baar staan echt ongelofelijk. Later op de dag zagen we nog dat het as in de zee werd uitgestrooid.

Het was weer een bijzondere dag

Mariska

Zo is de cultuur daar he heel anders als bij ons het zal wel heel apart zijn geweest om te zien

Nelly

Zo maak je iedere dag weer wat anders mee.
Blijft toch bijzonder buitenlandse begrafenisrituelen.

Ant.

Wat een bijzondere ervaring .

Margret

Wat een super mooie belevenis !