bali-met-nandienron.reismee.nl

2e Excursie dag

Het is alweer onze 2e excursie dag, Putu kwam ons ophalen om 9.00 uur. Dus eerst even lekker ontbeten in ons appartement en toen weer op pad. Als eerste gingen we naar een traditionele dans kijken. De Barong Dans. Gelukkig kregen we een beschrijving in het nederlands zodat we een beetje konden begrijpen wat er werd gespeeld. In grote lijnen ging het over een Draak , Koningin, die een offer moest brengen een heks en krisdansers. Het was leuk om een keer te zien. We gingen weer op weg naar een zilverfabriek. Het zilver wordt geimporteerd uit Java, en wordt hier verwerkt tot sieraden.Prachtig om t zien . en natuurlijk om wat moois te krijgen!! Daarna gingen we naar een koffie plantage waar de beste koffie van de Wereld gemaakt wordt. Schrik niet maar die wordt gemaakt van poep van een soort hermelijn beest die eet de koffiebonen op, door zijn maag en darm gestel wordt het verwerkt en weer compleet uitgepoept. Dat zoeken ze op en verwerken die tot koffie. In America kost deze koffie 50 dollar een kopje koffie. Ron mocht een kopje proeven het is echt heel zacht van smaak. Verder nog verschillende koffie's en thee geproefd. En weer op weg naar de volgende bezienswaardigheid; Ubud market. dit is een soort zwarte markt achtig gebeuren ook super groot, wel leuk om een keer gezien te hebben maar ook super druk . Hier hebben we 2 uur rondgelopen en toen naar het sluitstuk van de excusie de Tana lot temple.gereden. Een prachtige temple in zee maar veel kon je er niet van zien want je kan er niet in en de bomen begroeien eigenlijk de hele tempel. Maar toch mooi om te zien. Ondertussen was het al 5 uur geworden en moesten we nog naar het hotel en het verkeer van Bali is echt vreselijk zoals ik al vertelde dus om 6.15 waren we in ons hotel moe maar wel voldaan van weer een prachtige dag vol belevenissen en bezienswaardigheden.. Nu weer even 2 dagen niks.

Marion

Die tempel aan zee lijkt wel een opname uit de film de koning van Siam. Bijzonder hoor.