bali-met-nandienron.reismee.nl

Onze laatste excursie dag.

Vandaag is onze laatste excursie dag aangebroken, wat gaat de tijd toch hard. Maar we gaan er vandaag weer echt van genieten. Ik had Putu gevraagd of hij wist waar je over het draad kan fietsen, leek me echt te gek gaaf om te doen. Dat wist hij dus we gingen op weg. Het bleek in de buurt van Ubud te zijn bij de rijstvelden, daar kon je op een swing zitten, alleen of met z'n 2 en inderdaad over het draad fietsen het zag er fantastisch uit maar Ron vond het toch niet zo'n goed idee dus hebben we het maar niet gedaan. Toe we verder reden kwamen we in de Art buurt rond Ubud en daar zagen we mooie glazen bakken die in het hout waren gedrukt schitterend, we hadden ze al in Epe gezien maar daar waren ze erg duur. Hier toch maar gestopt en een kleintje uitgezocht omdat we haast geen ruimte in de koffer hebben (de volgende keer haast niks meenemen hiernaartoe). Prachtig we waren er erg blij mee maar toen we verder reden zagen we opeens de fabriek waar het gemaakt werd, alles met de hand he prachtig om te zien. Nadat we dit uitvoerig bekeken hadden gingen we verder naar een mooi uitkijkpunt waar we de hoogste berg van Bali konden zien, die in 2017 ervoor zorgde dat er geen vliegverkeer mogelijk was op Bali. Het was jammer dat hij in de wolken lag maar wel schitterend en indrukwekkend. En weer op weg echter toen moesten we omrijden omdat er een wegopbreking was, nou dat hebben we geweten we kwamen echt in de middle of now where en een super smalle weg maar we hebben het gered. Langs de weg aan de zee hebben we een zout makerij gezien, ook met de hand ze halen water uit de zee, laten het drogen op het zand, dan zeven ze het . Dan laten ze het opnieuw drogen, dan krijg je het zout. We vroegen ons al af waarom het zout steeds zo vochtig is. Dat klopt dus het is puur natuur zout uit de zee. De tempel die we bezocht hebben was de Goa Lawah tempel dat is de vleermuizen tempel, nou die kun je daar ook echt zien hoor in de grot, prachtig en een lawaai dat ze maakten. Toen was de tour alweer voorbij en zijn we naar het hotel gereden. Morgenavond gaan we nog de ondergaande zon bekijken en dan moeten we helaas dinsdag alweer naar huis.

Marion

Jeetje wat gaat dat snel en wat hebben jullie veel gezien. Wat een belevenis.